England #1

Ahojte!

V minulom článku som spomenula, že som sa práve vrátila z Anglicka, kde som strávila pár dní. Dnes by som sa s vami rada podelila o základné informácie o mojom pobyte, o moje pocity a v neposlednom rade aj o fotky, ktoré som tam pofotila a ktorých je viac než dosť 🙂 Je možné, že toho bude toľko, že článok rozdelím na dve časti, pretože neviem, či by ste taký dlhý článok čítali a či by vás to vôbec bavilo. Ale začnem teda pekne po poriadku…

Letenky a let

Letenky boli kupované cez Ryanair a spiatočná cesta vyšla na 54€. Cez Ryanair sa dajú nájsť naozaj lacné letenky, budete ale letieť iba s príručnou batožinou a batožinou do 10 kg, ktorú si beriete aj do lietadla. Keďže som ale išla iba na 6 dní (16.februára – 21.februára 2017), úplne to stačilo. Ak by to však pre vás bol problém, pokojne si môžete priplatiť za klasickú veľkú batožinu. Takisto sa dá priplatiť aj za skorší check-in alebo výber sedadiel, ale myslím, že to je úplne zbytočné. Pri Ryanair sa všetko všetko rieši cez internet – kúpa leteniek, registrácia, aj check-in, ktorý je možné urobiť najskôr 4 dni pred odletom. Potom vám prídu letenky na e-mail a stačí ich už iba vytlačiť. Všetky pokyny a informácie ohľadom letu, povolených predmetov v batožine, tekutín atď. sa tiež dočítate na stránke Ryanair.

Vo štvrtok 16. februára sme leteli z Bratislavy do Manchestru a let trval 2 a pol hodiny. Pri ceste tam sme mali odlietať o 14:50 hod., ale kvôli silnej hmle sme meškali asi 45 minút. Naše lietadlo malo priletieť o 16:20 hod. miestneho času – v Anglicku je totiž o hodinu menej ako u nás, meškanie sme trocha dobehli, ale aj tak sme prileteli približne 16:50. Cesta naspäť bola lepšia, z Anglicka sme odleteli presne na čas, teda o 11:15 hod. a pristávali sme dokonca ešte skôr ako sme mali – okolo pol tretej.

V Bratislave nebol pri letiskovej kontrole vôbec žiaden problém a to som dokonca ani nemala tekutiny a kozmetiku oddelenú zvlášť a zabalenú v priesvitnom vrecúšku, bolo to úplne rýchle. Síce potom chvíľu trvalo, kým nás pustili do lietadla – v čase, keď už sme mali odlietať, sme ešte len nastupovali a tiež to takmer hodinové meškanie kvôli počasiu, ale inak to bolo fajn. Horšie to už bolo pri ceste z Manchestru, kde to majú na letisku veľmi prísne. Našťastie ma dopredu sesternica upozornila, aby som si tentokrát make-up, tekuté veci a všetko, čo sa označuje mililitrami, oddelila do priesvitného vrecúška, lebo inak tieto veci vyhadzujú. Všetkých nás tam kontrolovali, prezerali, prehmatávali a s každou osobou zvlášť kontrolovali príručnú batožinu aj kufor. Mňa sa dokonca chlapík pri kontrole spýtal, či mi môže vyprázdniť celý kufor. Neviem, či vyzerám ako pašerák alebo niečo také, ale bolo to celkom nepríjemné. Nevadí, prežila som tú asi polhodinovú dôkladnú kontrolu a mohla som ísť do bezcolnej zóny, kde boli rôzne reštaurácie, kaviarne, obchodíky atď. Na Slovensku je toho podstatne menej, tu ale bol napríklad obchod s alkoholom, sladkosťami, parfumami a podobne, ale všetko bolo označené a rozdelené a väčšina vecí sa nemohla prepravovať na Slovensko. Iba pár produktov bolo označených nálepkou „Available for all european countries“.
Čo bolo ale fajn bolo, že do lietadla nás pustili v predstihu a odleteli sme presne načas.

Let bol inak bezproblémový a rýchly, v lietadle sa dali kúpiť rôzne nápoje, káva, sendviče, dokonca aj kozmetika a voňavky za veľmi dobré ceny. BeFunkollage

Ubytovanie a strava

Bývala som u mojej sesternice, ktorá v Anglicku žije a pracuje spolu s priateľom už 5 rokov. Takže ubytovanie som mala zabezpečené úplne zadarmo, potraviny sme kupovali spoločne a buď som niečo navarila ja alebo Nika s Lukášom. Bývajú v podnájme v malom rodinnom domčeku, ale majú to tam veľmi pekné a útulné. Mala som dokonca aj svoju izbu, kde ma čakal aj darček na privítanie a sloník poskladaný z uteráku 🙂
Žijú v malom meste Chester, asi pol hodiny cesty autom od Manchestru (prišli pre mňa aj na letisko) a tiež polhodinu od Liverpoolu. O Chesteri vám ale napíšem viac nižšie, keďže jeden deň sme si urobili taký oddychový a mesto sme si skoro celé prešli.BelageBeFunky CollageBeFuollage

Program

Program vymýšľala v podstate sesternica a vždy večer sme sa dohadovali, čo podnikneme ďalší deň. Keďže ceny za vstupy na jednotlivé pamiatky a atrakcie sú tam celkom vysoké a jeden večer som chcela ísť pozrieť aj do mesta na nočný život, ktorý tiež nie je zrovna najlacnejší (jedlo a nápoje v reštauráciách a baroch sú dosť pálka 😀 ), boli sme iba v Chesterskej ZOO, vo Waleskom Conwy Castle a na minigolfe. V sobotu večer sme sa boli navečerať v meste, zahrať si biliard a vypiť v pár baroch. Inak sme si vyberali skôr bezplatnú verziu – pochodili sme mesto, pozreli si prírodu a architektúru (v Chesteri, Walese, aj Liverpoole) a po večeroch sme hrali všetky možné spoločenské hry, prípadne pozreli nejaký ten film.pizap.com14884769318711

Zhodnotenie plusov a mínusov

+ mesto Chester – úžasné mesto, nevadilo by mi tam bývať aj celý život 🙂
+ veľmi dobrý systém triedenia odpadu v domácnostiach – síce mi chvíľku trvalo, kým som prišla na to, čo kam treba dávať, ale páčilo sa mi to, dokonca keď zle separujete odpad, smetiari vám ho potom nevynesú, ale nechajú pred dverami s lístkom ako správne separovať 😀
+ ceny v supermarketoch veľmi podobné tým naším, akurát oveľa väčší výber a kvalita produktov
+ nákupné centrá – napríklad Primark alebo iné značky, ktoré sa na Slovensko zatiaľ nedostali
+ librový obchod – všetko za pár libier, niektoré obchody so sortimentom vyslovene za libru, značkové produkty napr. Nivea, Garnier, rôzne drobnosti, darčeky, sladkosti za veľmi nízke ceny
+ krásna príroda
+ herne, kde sa združujú ľudia všetkých vekových kategórií (nie sú to ale také herne ako u nás, ale nájdete na jednom mieste biliard, bowling, mini golf a mnohé ďalšie aktivity)
+ počasie nám fakt vyšlo a tak som mala „jar“ už o týždeň skôr než prišla aj k nám na Slovensko 🙂

– drahý „nočný život“, aj keď chápem, že to môže tak vyzerať iba pre nás a im to s ich platmi možno až tak veľmi nevadí
– veľmi nepríjemná letisková kontrola (aj to sa dá ale pochopiť, vzhľadom na teroristické útoky, atentáty atď.)
– viac negatív mi ani nenapadá a aj tieto nie sú nič hrozné alebo podstatné, ale iba môj subjektívny názor 🙂

Tu by som tento článok ukončila, keďže už je dosť dlhý a ak by som pokračovala, už by som nemala veľmi kde ukončovať. V ďalšom vám popíšem jednotlivé dni – kde sme boli a čo sme videli a pridám aj fotky 🙂